E-NABIZ TANI SİLİNMESİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR
26 Kasım 2025

E-Nabız Tanı Silinmesi Başvurusu Nasıl Yapılır

Sehven hatalı kaydedildiği bildirilen sağlık kayıtlarına (tanı, ilaç, reçete vb.) ilişkin başvurularda işlem tesis edilebilmesi için Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü' nün 04.09.2023 tarih ve E-95741342-020-223804278 sayılı Makam Olur' unda yer alan Hatalı Sağlık Kayıtlarında Uygulanacak İş ve İşlemler (Metodoloji) başlıklı dokümanda belirtilen işlem adımlarının yürütülmesi gerekmektedir.

  1. Hatalı Sağlık Kayıtlarında Uygulanacak İş ve İşlemler - Metodoloji , İNDİR
  2. Tani Silme Talep Formu, İNDİR
  3. Sağlık Verisi Değişiklik İşlemleri Kılavuzu, İNDİR
Hatalı Sağlık Kayıtlarında Uygulanacak İş Ve İşlemler (METODOLOJİ)

Silinmesi/düzeltilmesi talep edilen metodolojiye uygun sağlık kayıtları 01.01.2022 tarihinden sonraki bir tarihe ait ise gerekli işlemin sağlık kuruluşunda yer alan Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi (AHBS/HBYS) üzerinde ilgili sağlık kuruluşu tarafından yapılması gerekmektedir. Sağlık kuruluşundaki kayıtlarda yapılan düzeltmelerin sistemsel olarak e-Nabız’a gönderilebilme imkânı bulunmaktadır. Bu nedenle bu tür başvuruların Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi halinde işlem tesis edilmeyecektir.

  1. Mevcut durumda “sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmış” sağlık kayıtları için:
  2. Sehven hatalı kaydedildiği bildirilen tanı ve/veya işlem, ilaç, tetkik, reçete gibi sağlık kayıtları ile ilgili işlemler için öncelikle 1.1. maddesinin gerçekleşmesi, bu sağlanamıyorsa diğer maddelerin (1.2. ve/veya 1.3. maddeleri) Genel Müdürlüğümüze bildirilmesi zorunludur. 1.1. maddesinde hekim kaydın hatalı olmadığını beyan ettiyse diğer maddeler uygulanamaz.

    Tanı, işlem, ilaç, tetkik/tahlil veya reçete gibi muayeneye ilişkin oluşturulan sağlık kayıtları, hekimin eğitimi ve yetkinliği doğrultusunda belirlenmiş işlemler olduğu için bu kayıtların silinmesi/düzeltilmesi yönünde farklı bir hekim tarafından değerlendirme yapılmaması gerekir. Eğer 1.1. maddesindeki ilgili hekime ulaşılamıyorsa silinecek/değiştirilecek sağlık kaydına ilişkin değerlendirmenin bir kurul tarafından yapılması gerekmektedir.

    1.1. Tanı girişini yapan hekimin tanının ve/veya işlem, ilaç, tetkik/tahlil, reçete gibi sağlık kaydının hatalı kaydedildiğini bildiren yazısı.

    1.2. Ve/veya sağlık verisinin girişinin yapıldığı sağlık tesisinin başhekim/başhekim yardımcısı/mesul müdür onaylı resmi yazısı.

    1.3. Ve/veya hatalı kaydedildiği belirtilen sağlık kaydının silinmesine/düzeltilmesine ilişkin İl Sağlık Müdürlüğünün uygunluk yazısı.

  3. Mevcut durumda “sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmamış” sağlık kayıtları için:
  4. Sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmamış tanı ve/veya işlem, ilaç, tetkik/tahlil, reçete gibi sağlık kayıtları ile ilgili işlemlerin Genel Müdürlüğümüzce tesis edilebilmesi için aşağıda yer alan işlem basamakları uygulanacaktır.

    2.1. Sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmamış tanı ve/veya işlem, ilaç, tetkik/tahlil, reçete gibi sağlık kayıtlarında ilk olarak, vatandaşın en yakın İl Sağlık Müdürlüğüne müracaat etmesi gerekmektedir. Sehven olduğu kanıtlanmamış sağlık kayıtlarında ancak hekime ulaşılamıyorsa (vefat, emeklilik gibi durumlar) veya hekim konuyla ilgili bir değerlendirme yapamıyorsa belirtilen işlemler uygulanmalıdır. Başvuruyu kabul eden İl Sağlık Müdürlüğünün bünyesinde kuracağı bir komisyon veya görevlendireceği hekimler vasıtası ile hatalı kaydedildiği iddia edilen tanı ve/veya işlem, ilaç, tetkik/tahlil, reçete gibi sağlık kaydı girişi ile ilgili araştırma yapacaktır.

    Araştırma neticesinde; hastanın muayenesini gerçekleştirecek olan hekimler bir rapor düzenlemek suretiyle, ilgili tanının ve/veya işlem, ilaç, tetkik/tahlil, reçete gibi sağlık kaydının ilgili kişide ve ilgili tarihte bulunup bulunmadığına/kişiye ait olup olmadığı dair nihai kararını verecektir. Raporda “Muayenesi normaldir” şeklinde genel ifadeler kullanmak yerine, silinmesi/düzeltilmesi talep edilen tarih de dikkate alınarak hatalı olduğu iddia edilen sağlık kaydınn kişide ilgili tarihte bulunup bulunmadığı/kişiye ait olup olmadığı net bir şekilde ifade edilecektir. İlgili tarihte kişide yer alan sağlık kaydının silme/düzeltme değerlendirmesine göre işlem yapılabilecek olup aksi durumda herhangi bir işlem tesis edilmeyecektir.

    2.2. Sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmamış tanı ve/veya işlem, ilaç, tetkik/tahlil, reçete gibi sağlık kayıtları girişlerinde uygulanacak diğer yöntem aşağıda özetlenmiştir:

    Vatandaş, hatalı kaydedildiğini iddia ettiği sağlık kaydının kendisinde bulunmadığına/kendisine ait olmadığına dair Eğitim ve Araştırma Hastanesinden heyet raporu alınmasını takiben, en yakın İl Sağlık Müdürlüğüne başvurusunu yapacaktır. İl Sağlık Müdürlüğü değerlendirirken öncelikle ilgili hekimden bilgi alınması esastır. Sehven olduğu kanıtlanmamış sağlık kayıtlarında ancak hekime ulaşılamıyorsa (vefat, emeklilik gibi durumlar) veya hekim konuyla ilgili bir değerlendirme yapamıyorsa belirtilen işlemler uygulanmalıdır. Heyet raporunda mevcut durum ile ilgili bir değerlendirme dikkate alınmamalı, kişinin silinmesini/düzeltilmesini talep ettiği sağlık kaydına ilişkin ilgili tarih dikkate alınarak yapılacak değerlendirmeye göre işlem yapılmalıdır. Yani “Kişinin mevcut durumunda belirtilen rahatsızlık bulunmamaktadır” veya “Muayenesi normaldir” şeklinde verilen kararlar kişinin bugünkü sağlık durumuna ilişkin verilmiş bir karar olması nedeniyle bu bilgiye göre geçmişte yer alan sağlık kaydına yönelik silme/düzeltme işleminin yapılmaması gerekir.

    Açıklama: “Sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmış” veya “Sehven hatalı kaydedildiği kanıtlanmamış sağlık kayıtlan ile ilgili 2.1) bendi ya da 2.2) bendinde belirtilen yöntemler çerçevesinde başvuru yapıldıktan sonra, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından sağlık kaydının silinmesi/düzeltilmesine uygunluk verilmesi durumunda, İl Sağlık Müdürü ya da İl Sağlık Müdürünün görevlendirdiği bir kişi tarafından onaylanmış resmi yazının Genel Müdürlüğümüze iletilmesi ile birlikte işlem tesis edilebilecektir.

    Ayrıca, e-Nabız Sisteminde gerçekleştirilmesi talep edilen değişikliğin, sağlık hizmeti sunucusunun kendi sistemlerindeki kayıtlar üzerinde herhangi bir etkisi bulunmaması nedeniyle, değişikliğin sağlık hizmeti sunucusunun kendi kayıt sistemlerinde de gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

    İl Sağlık Müdürlüğü talep edilen değişikliğin sağlık hizmeti sunucusunun kayıt sistemlerinde de gerçekleştirildiğini kayıt altına almalı ve Genel Müdürlüğümüze göndereceği uygunluk yazısında bu durumu da bildirmelidir.

    Yukarıda yer alan bilgilere ilave olarak;

  • Sağlık kaydına ilişkin Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından karşılanmış bir kayıt varsa bu kayıtların Genel Müdürlüğümüz tarafından sistemlerimizde silinme/düzeltme işlemi yapılamaz. İlgili düzeltme işlemi SGK tarafında gerçekleştikten sonra ilgili işlemler yapılabilecektir.
  • İlaç silme işlemlerinde SGK’dan ilacın alınmadığına dair Medula ilaç döküm listesinin de Genel Müdürlüğümüze iletilmesi durumunda işlem tesis edilebilmekte olup aksi durumda işlem gerçekleştirilemez.